LJUDJE, KRAJI IN STVARI
- 20,00 EUR Cena
- Odgovorni organizator in prodajalec
Zavod za šport, kulturo, turizem in mladino Novo mesto- Novi trg 5, 8000 Novo mesto
- +386 7 39 30 390
- https://www.znm.si
LJUDJE, KRAJI IN STVARI
PRETANJENA ZGODBA O ZASVOJENOSTI IN NEPRENEHNEM BOJU PROTI NJEJ
Režiser: Matjaž Pograjc
Igrajo: Janja Majzelj, Ivan Peternelj, Katarina Stegnar, Daša Doberšek, Vito Weis, Matej Recer, Nataša Keser, Klara Kastelec, Blaž Šef, Klemen Kovačič, Matija Vastl, Maruša Oblak, Robert Prebil, Liam Hlede
Predstava traja tri ure in ima odmor.
Foto: Ksenija Mikor
***
Za priznanega angleškega dramatika Duncana Macmillana, ki mu je v zadnjih nekaj letih uspel preboj na evropske (tudi slovenske) gledališke odre, je značilen neobremenjen, na videz preprost realističen slog, ki v gledališču pogoste teme, kot so družina in odnosi, vzgoja in izobraževanje, osebnostne motnje, samomorilnost, odvisnost od drog in alkohola, predstavi kompleksno, brez šolskega psihologiziranja in enoznačnih rešitev, ki bi like in situacije poenostavljali v znane šablone.
Emma, ki jo z brutalno prepričljivostjo in inteligentno duhovitostjo prepričljivo upodobi odlična Janja Majzelj, je igralka in odvisnica. Zaradi dela se mora razcepljati v različne osebnosti, zato se med rehabilitacijo le težko sooča sama s sabo. Ali zunaj vseh odrskih različic sploh obstaja? Prvi poskus zdravljenja na kliniki za odvajanje ji spodleti, saj se ni zmožna iskreno in z zaupanjem posvetiti terapiji, sploh ne skupinski. Macmillan Emmino odvisnost od opojnih substanc gledališko izjemno učinkovito sopostavi z igralsko odvisnostjo od pozornosti, nastopanja pred občinstvom, s prizadevanjem za uspeh in slavo, bolečo nezmožnostjo neigranja, obenem pa ne nakaže lahkega izhoda. Tako kot delo je lahko tudi družina eden od sprožilnih elementov odvisnosti: ljudje, kraji, stvari. In če je omamljanje v sodobnem svetu edini način preživetja, kako naj se človek sploh kdaj strezni? Prvi korak je, da si Emma prizna, da ima težave. Če hoče še kdaj delati kot igralka, se mora znova sestaviti.
Režiser Matjaž Pograjc pravi formalni izraz za Emmine razcepljene različice ter premene med resničnostjo in namišljenim tokrat najde v prepletu igranega in lutkovnega gledališča.